carte

    Alimente care te ajută să Slăbeşti

    Crezi că dacă urmezi un plan alimentar de slăbit vei renunța la majoritatea alimentelor? Te uiți la lista alimentelor interzise și îți este teamă că nu vei mai mânca nimic gustos? Planurile alimentare pe care le recomand nu conțin alimente interzise. În schimb, ne concentrăm pe alimente hrănitoare care îți dau energie și te scapă de pofte. Oricând alegi și consideri că este un moment potrivit, mănâncă alimente care nu se regăsesc în planul alimentar.

    Revin la teama sau poate descurajarea ce vin odată cu aplicarea unui plan alimentar. Apariția acestora este legată fie de schimbarea bruscă a stilului de viață, fie de rezistența pe care o opui spunând că alimentele dintr-un plan nu sunt satisfăcătoare.

    Schimbările bruște te duc la concluzia că este prea greu să urmezi un program de slăbit. Dar nu întotdeauna. Există persoane care nu pot face schimbări mici pentru că nu știu când să treacă la următoarea etapă. La fel ca și moderația. Gândește-te la un fumător care se poate lăsa de fumat numai dacă nu mai fumează deloc. Pe de altă parte, sunt persoane care se pot lăsa de fumat reducând numărul țigărilor fumate sau frecvența acestora. Esențial este să experimentezi pentru a vedea ce se potrivește în cazul tău. Poate deja te cunoști suficient de bine pentru a ști de la început dacă o schimbare radicală este soluția.

    Trec la partea cu alimentele. Lumea nutriției, a slăbitului și stilului de viață este inundată de preconcepții. Vreau să dărâmăm împreună un mit conform căruia atunci când te apuci de un program de slăbit, vei mânca aceleași alimente fără gust. Planurile alimentare pentru slăbit conțin o varietate de alimente hrănitoare care pot fi combinate astfel încât să dea naștere unor feluri de mâncare delicioase. Am ales să le grupez în alimente care hidratează, alimente care țin de foame și alimente care ajută la echilibrarea hormonilor. Fă cunoștință cu alimentele care te ajută să slăbești fără a simți că îți lipsește ceva.

    Alimente care hidratează

    Presupun că ai auzit de beneficiile consumului de apă. Uneori nu avem timp, chef sau poate că uităm să bem apă. Astfel că alimentația poate constitui sursă de hidratare atunci când apa lipsește. Alimentele care hidratează au puține calorii, dar o mulțime de vitamine și minerale. Iată numai câteva dintre aceste alimente:

    Castraveţi
    Salată iceberg
    Ţelină
    Ridichi
    Roşii
    Ardei gras
    Conopidă
    Pepene
    Spanac
    Căpşuni
    Broccoli
    Grepfrut
    Morcovi

    Alimente care ţin de foame

    Un alt aspect important din cadrul unui program de slăbit de succes este menţinerea hormonilor de foame şi saţietate sub control. Degeaba urmezi un plan dacă îți este foame la fiecare oră din zi și din noapte. Când mâncarea pe care o consumi nu te satisface sau îti provoacă disconfort, e cazul să o schimbi.

    Altfel nu vei vedea rezultate și te vei simți prizonier într-o situație fără scăpare: continui cu dieta aleasă și suporți episoadele acute de foame; renunți la dietă și nu mai slăbești? Răspunsul se află în alegerea înțeleaptă a alimentelor din planul de slăbit. Așa că îţi recomand să alegi alimente care ţin de foame, precum:

    Fasole
    Cartofi
    Avocado
    Mazăre
    Migdale
    Terci de ovăz
    Linte
    Hummus
    Tărâţe
    Broccoli
    Morcovi
    Seminţe de chia
    Anghinare
    Ouă
    Quinoa

    În cartea Vrei să slăbeşti? vei găsi mai multe informaţii şi sfaturi despre cum să combini aceste alimente pentru a obţine un nivel optim de saţietate.

    Alimente care echilibrează hormonii

    Alegerile pe care le facem zi de zi ne afectează calitatea vieţii. Faptul că alegem să stăm până târziu şi să dormim doar câteva ore sau faptul că stăm nemâncaţi o zi întreagă, toate acestea duc la dezechilibre hormonale.

    Pentru a susține echilibrarea hormonală, ţi-am pregătit următoarea listă de alimente:

    Sparanghel
    Broccoli
    Spanac
    Varză
    Castraveţi
    Coriandru
    Ardei gras
    Ceapă
    Roşii
    Morcovi
    Cartofi dulci
    Sfeclă
    Napi
    Mere
    Oţet din cidru de mere
    Ashwagandha
    Sparanghel
    Avocado
    Fasole
    Carne de vită
    Fructe de pădure
    Hrişcă
    Scorţişoară
    Turmeric
    Ghimbir
    Chimen
    Boia
    Ulei din ficat de cod
    Ciocolată neagră
    Ceai verde
    Busuioc
    Rodie
    Quinoa

    Creează-ți o listă de cumpărături pornind de la alimentele din acest articol. Dacă ești genul de persoană care reacționează mai bine la schimbări mici, înlocuiește una din mesele zilei cu o combinație formată din alimentele prezentate aici. Dacă, în schimb, preferi schimbările radicale și vrei să obții rezultate rapid, alege unul din planurile alimentare pentru slăbit. Iar ca să te obișnuiești cu tipul de plan alimentar pe care îl pot crea pentru tine, descarcă gratuit următoarele:

    Ghid general porții personalizate

    Plan alimentar de iarnă 1 zi

    Plan alimentar de toamnă pentru slăbit 1 zi – 1500 kcal

    Mie îmi place să experimentez atât cu schimbări mici, cât și cu schimbări radicale. Tu ce preferi: schimbările mici sau schimbările radicale?