Nutriție și Stil de viață/ Reţete

    Cum faci un Terci de Ovăz variat și delicios

    Te-ai săturat de același mic dejun? Vrei să înveți să faci terci de ovăz sau să îl transformi într-un fel de mâncare delicios și nutritiv? Vrei să afli care sunt alimentele care se combină cel mai bine cu fulgii de ovăz? Afli toate informațiile de care ai nevoie în acest articol.

    Fulgii de ovăz pot fi folosiți pentru a face atât feluri dulci, cât și sărate. În acest articol voi vorbi despre varianta dulce a terciului de ovăz, ideală pentru micul dejun și pe post de desert.

    Terci de Ovăz – rețetă de bază

    Pentru a face un terci de ovăz ai nevoie de fulgi de ovăz și apă. Pentru un terci mai gros, folosește mai puțină apă (suficientă cât să acoperi fulgii de ovăz). Dacă, în schimb, vrei un terci mai lichid pentru a avea senzația că mănânci mai mult, folosește mai multă apă. Cantitățile pe care le folosesc de obicei pentru o porție sunt de 50 g fulgi de ovăz și 200-300 ml apă. Varianta mai simplă de calcul este 1 parte fulgi de ovăz și 3-4 părți apă.

    Mod de preparare: Fulgii de ovăz se pun în oală împreună cu apa pe foc mediu spre mare. Când încep să fiarbă, se reduce focul și se lasă să fiarbă încet, amestecând frecvent. Terciul de ovăz este gata când fulgii au absorbit aproape toată apa.

    Brioșe cu fulgi de ovăz

    Delicioase pe post de mic dejun, gustare sau desert, brioșele cu ovăz sunt perfecte pentru zilele în care nu ai timp de gătit. Acestea se păstrează în frigider și pot fi savurate după bunul plac cel puțin 3 zile. Click aici pentru rețeta de brioșe vegane cu fulgi de ovăz.

    Brioșele cu ovăz te ajută să și slăbești din moment ce sunt sățioase și satisfăcătoare. Nici nu ai nevoie de prea multe ca să scapi de pofte și foame.

    Terci de ovăz pentru oameni ocupați

    Dacă nu ai prea mult timp sau chef de gătit, mai ales dimineața, atunci există un mod mai simplu de a prepara terciul de ovăz. Pune fulgii de ovăz la înmuiat în apă de seara (aceleași cantități ca pentru rețeta de bază). Lasă la frigider peste noapte. Desigur poți înmuia fulgii de ovăz în lapte sau iaurt. Dimineața adaugi ingredientele preferate.

    Mai ai o opțiune pentru diminețile aglomerate: gătește terciul de ovăz rețeta de bază și păstrează-l la frigider. Are un gust delicios.

    Cele mai bune Alimente și Ingrediente pentru Terciul de Ovăz

    Acesta este pasul în care duci terciul de ovăz la următorul nivel, atât din punct de vedere al gustului, dar și nutrițional. Există câteva categorii de alimente care se combină foarte bine cu ovăzul:

    Fructe (proaspete sau congelate)

    • afine
    • căpșuni
    • banane
    • mere
    • pere
    • cireșe
    • piersici
    • caise
    • prune
    • ananas
    • kiwi
    • struguri
    • zmeură
    • mure
    • mango

    Fructele pot fi adăugate în timpul preparării, mai ales în cazul celor congelate sau pentru a dezactiva enzimele care provoacă balonare și disconfort digestiv. Folosește ananas și kiwi cu grijă în prezența lactatelor. Aceste fructe sunt mai acide și pot cauza transformarea laptelui în brânză.

    Nuci

    • nuci
    • migdale
    • caju
    • fistic
    • alune

    Folosește unt de nuci pentru a obține o textură mai cremoasă.

    Semințe

    • chia
    • susan
    • in
    • cânepă
    • dovleac
    • floarea-soarelui

    Presară deasupra sau adaugă în timpul preparării. Semințele de chia ar trebui amestecate cu apă înainte sau adăugate la începutul preparării ovăzului, suplimentând cu puțină apă. Poți citi mai multe despre semințele de chia aici.

    Lactate/Lapte vegetal

    • lapte de orez
    • lapte de migdale
    • lapte de cocos
    • lapte de ovăz
    • lapte de susan
    • lapte de floarea-soarelui
    • lapte de vacă
    • lapte de oaie
    • iaurt
    • kefir

    Prefer să fac terciul de ovăz cu apă, banane sau afine. Dacă ești fan lactate, folosește-le în locul apei sau adaugă jumătate lactate și jumătate apă.

    Altele

    • fructe deshidratate (curmale, mere, caise, stafide, merișoare)
    • miere
    • fulgi de cocos
    • scorțișoară
    • albuș de ou (adaugă-le înainte ca terciul să fie luat de pe foc pentru a transforma textura terciului într-una mai cremoasă și pentru un plus de proteine)
    • suc de lămâie

    Dacă nu ai mâncat niciodată terci de ovăz, ți-l recomand. Trebuie să îl încerci măcar o dată. Una dintre combinațiile mele preferate este ovăz, apă, banană, miere, scorțișoară. Care este combinația ta preferată?