Nutriție și Stil de viață

10 idei de gustări sățioase și rapide

Crezi că nu îți ajunge timpul să ai măcar o gustare sănătoasă la muncă, acasă ori pe drum? Sau ai uitat complet de existența acestora? Ești de părere că mai bine renunți la gustări pentru că vei aduce mai multe calorii în alimentația ta zilnică? De fapt, gustările au numeroase beneficii, cu condiția să fie bazate pe alimente pline de nutrienți.

Cum alegi gustările?
Dacă te sperie numărul de calorii, este suficient să alegi variante de gustări care au în jur de 200-300 de calorii. Secretul constă în a alege gustări sățioase pentru că degeaba le-ai consumat dacă în 30 de minute ți se face din nou foame.
Nu alege mereu ce ai la îndemână. Este posibil ca variantele ușor accesibile să nu fie și cele mai sănătoase și potrivite pentru tine.
Alege gustări mai complexe dar cu ingrediente pe care le cunoști. Bazează-ți deciziile pe combinații care să îți aducă mai mulți nutrienți, un număr decent de calorii și care să te țină sătul mai mult timp. De asemenea, pune accent pe varietate.
Notează toate alimentele care îți vin în minte și îți plac, învață să le combini în cel mai bun mod pentru corpul tău și nimic nu îți va sta în cale.

Când să le consumi?
De preferat ar fi să consumi gustările (de fapt, orice altă masă) la intervale de 3-4 ore față de masa precedentă și să alegi gustări care să îți țină de foame cam tot atât. O gustare între prânz și cină reprezintă una dintre cele mai de succes variante când vine vorba de echilibru pe tot parcursul zilei.

Câte gustări pe zi?
Numărul zilnic de gustări poate fi influențat de numeroși factori, printre care:
– vârsta;
– preferințele;
– afecțiunile existente sau predispoziția către anumite afecțiuni.
De exemplu, pentru o persoană obișnuită, recomand o gustare pe zi; pentru copii, două gustări pe zi; pentru diabetici, trei gustări pe zi.

Ce beneficii au gustările?
Pentru a înțelege mai exact de ce multă lume subliniază importanța gustărilor, hai să aruncăm o privire mai îndeaproape pentru a descoperi ce ne interesează – beneficiile:

Aport crescut de nutrienți – Privește mâncarea din mai multe perspective, nu numai caloric. Atunci când mănânci, îți hrănești organismul. Nu folosești alimentele doar ca sursă de energie, ci ca sursă de nutrienți (proteine, carbohidrați, grăsimi, vitamine și minerale). Atunci când alegi gustările, fii atent și la acest aspect – alege ceea ce simți că îi lipsește organismului tău.

Controlul apetitului – Dacă mănânci o dată sau de două ori pe zi, cel mai probabil ți se face foame destul de des. Există într-adevăr persoane care s-au obișnuit cu acest stil de viață și acesta funcționează pentru ei, însă de cele mai multe ori, este nevoie de puțin mai mult pentru a nu da iama în prima farfurie de mâncare ce apare la orizont. Asta se întâmplă din cauza scăderii nivelului de glicemie din sânge. Mai mult, când sari peste mese, metabolismul tinde să scadă, iar rata cu care caloriile sunt arse încetinește.

Un plus de energie – Selectate cu grijă, gustările îți pot da un restart în mijlocul zilei sau te pot duce în siguranță către masa de prânz, fără a fi constant cu gândul acolo.

Satisfacerea poftei – Gustările reprezintă modul perfect de a îți satisface o poftă, fie că este vorba de dulce, sărat, picant. Cum să îți satisfaci poftele prin intermediul gustărilor? Regula după care mă ghidez este 85/15 însemnând că 85% din totalul caloriilor consumate zilnic trebuie să vină din alimente sănătoase, pline de nutrienți și 15% din orice îți face plăcere și crezi poate că este interzis. Reține totuși ideea de bază – alege gustări sățioase și nu exagera.

10 idei de gustări pentru a avea de unde să te inspiri:

  • iaurt cu semințe
  • măr cu migdale
  • portocală cu nuci
  • bruschete (pâine, ulei de măsline, roșii, busuioc)
  • morcov ras cu brânză de vaci
  • banană cu unt de arahide
  • iaurt cu fructe de pădure și semințe de chia
  • fâșii de morcov, țelină, măr verde și telemea învelite în frunze de salată verde
  • struguri cu emmentaler/cașcaval
  • pâine cu salată de vinete
Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu