carte

3 sfaturi pentru slăbit

Vrei să slăbeşti şi nu ştii cu ce să începi? Ai citit sute de sfaturi şi opinii, dar încă nu te-ai decis care dintre acestea funcţionează? Ţi-am pregătit o serie de sfaturi care funcţionează atât timp cât sunt şi aplicate.

Sincer vorbind, nu poţi aplica din prima toate sfaturile prezentate. Nu pentru că nu ai putea de fapt, ci pentru că schimbările mari şi bruşte nu duc întotdeauna la succes. Mai degrabă, te pot determina să renunți. De aceea, îţi recomand să alegi o singură schimbare pe care ești dispus să o menții pe o perioadă nelimitată. Dacă te deranjează termenul “nelimitată”, alege un interval de 7-30 de zile pentru a vedea cum te simți după implementarea schimbării.

Apoi, pe măsură ce acea schimbare nu mai este ceva nou sau ceva care te sperie, treci la următoarea. Fă totul atunci când ești în echilibru. Dar să le luăm mai întâi pe rând şi apoi te las pe tine să decizi cu ce sfat pentru slăbit începi.

Renunţă la zahărul adăugat

De fiecare dată când mă duc la cumpărături, aloc timp pentru a citi etichetele. Ai fi surprins să afli că nu îți ia chiar așa de mult timp pe cât crezi. Aşa am descoperit că există zahăr în aproape orice, chiar şi în preparatele din carne. Iar dacă nu există zahăr, cu siguranţă avem de-a face cu nitriţi, nitraţi sau îndulcitori.

Citește etichetele și renunță la alimentele care conţin zahăr.

Aici includem dulciurile, sucurile, mezelurile, majoritatea cerealelor pentru micul dejun, unele tipuri de pâine, mâncarea chinezească, dressing-urile, fast-food-urile, sosurile. Dacă vrei cu adevărat să mănânci unul din aceste alimente, prepară tu o variantă mai sănătoasă şi fără zahăr.

Fă acest experiment timp de 1 săptămână. Apoi, prelungeşte cu încă o săptămână. Iar dacă mănânci la restaurant, întreabă cum a fost preparată mâncarea şi spune-le că doreşti feluri de mâncare fără pic de zahăr adăugat.

Uităm că zahărul este un condiment, care poate lipsi din alimentație. Fructele sunt un veritabil exemplu pentru includerea zahărului natural în alimentație.

Mănâncă fulgi de ovăz la micul dejun

Pe lângă faptul că fulgii de ovăz se prepară rapid, ţin şi mai mult de foame. Am descoperit că nu este suficient totuşi să mănânci un simplu terci de ovăz sau fulgi înmuiaţi în apă. Dacă tot este dimineaţă, de obicei vrem să ne simţim revigoraţi, plini de energie şi să ne bucurăm de gustul primei mese a zilei. Fulgii de ovăz reprezintă un mic dejun util pentru slăbit. Aici găsești modul de preparare a terciului de ovăz, precum și alte combinații delicioase. Terciul de ovăz este gata în câteva minute. Îţi dai seama că este gata atunci când fulgii s-au îngroşat și amidonul din compoziția lor creează o pastă ușor lipicioasă.

Dacă adaugi fructe proaspete, taie-le şi pune-le în oală înainte ca terciul să fie luat de pe foc. Lasă fructele să se înmoaie puţin şi să se încălzească. În această combinație, fructele sunt mai uşor digerate şi îşi vor elibera dulceaţa naturală. Tu nu vei avea decât de câştigat. Eu am renunțat la prepararea termică a fructelor deoarece combinarea fructelor cu fulgii de ovăz nu-mi provoacă niciun fel de disconfort digestiv. În schimb, prepar termic fructele congelate.

Pe lângă fulgi de ovăz, apă, fructe, mai ai nevoie şi de o sursă de grăsimi, din când în când. Alege între seminţe de in, seminţe de cânepă, seminţe de chia, susan, nuci, fistic, migdale, caju. Fructele care se combină cel mai bine cu fulgii de ovăz sunt merele, perele, afinele, bananele. Pentru un plus de savoare, adaugă scorţişoară sau fulgi de cocos.

Mănâncă terci de ovăz în fiecare zi, timp de cel puțin 10 zile. Găsește combinația ta preferată.

Acum eşti gata pentru o nouă zi. Dar stai, ştii ce mai poţi face? Să îţi începi ziua zâmbind.

Gândeşte pozitiv

Nu este vorba de niciun clişeu. Am testat acest aspect şi nu sunt singura.

Ai observat cum, atunci când îţi spui că nu vei reuşi, de cele mai multe ori, chiar nu reuşeşti? Când nu crezi că poţi obţine ceva, nu dezvolţi nici motivaţia necesară obţinerii acelui lucru. Fără motivaţie, uiţi că ai vrut vreodată ceva.

Sunt de acord că uneori este distractiv să pui răul înainte şi când totul decurge conform planului, eşti plăcut surprins, iar dacă nu se întâmplă aşa cum ai vrut, nu eşti dezamăgit. Este şi ăsta un mod de a vedea lucrurile şi a-ţi trăi viaţa. Dar viaţa mai înseamnă şi riscuri, sentimente, trăiri, emoții.

Pentru a trăi aşa cum îţi doreşti trebuie să schimbi modul în care priveşti lucrurile. Când gândeşti pozitiv, atragi lucruri şi oameni cu încărcătură pozitivă. Ok, poate nu chiar din prima, dar nu te lăsa descurajat. Toate la timpul lor.

Aş putea vorbi zile întregi despre puterea gândirii pozitive, dar nu vreau să îţi pierzi timpul citind despre asta, ci vreau să o pui în aplicare cât mai mult.

Mâine când te trezeşti, trezeşte-te zâmbind. Şi poate pentru prima dată, nu te mai gândi la ce urmează să faci. Pur şi simplu, ridică-te din pat, întinde-te, respiră aerul curat de care încă ne bucurăm pe alocuri, zâmbeşte şi încarcă-te cu energie pozitivă. Urmărește un videoclip motivaţional/inspiraţional care nu durează decât 5-10 minute. De atât ai nevoie pentru a deţine controlul asupra zilei ce de abia începe și asupra restului vieţii tale.

Găseşti mai multe sfaturi în cartea Vrei să slăbeşti? . Nu uita să începi cu paşi mici. Testează şi obişnuieşte-te cu ideea că vei slăbi şi vei fi exact aşa cum ţi-ai imaginat. Obişnuieşte-te să fii tu cel care dă sfaturi din proprie experienţă. Obişnuieşte-te să fii întrebat ce tot faci de eşti mereu plin de energie şi optimism chiar şi într-o zi ploioasă.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu