Nutriție și Stil de viață

Cele mai bune Alimente pentru Claritate Mintală

Dacă ți-aș spune că afinele sunt cele mai bune alimente pentru claritate mintală, le-ai consuma zilnic? Te-ai plictisi dacă ai mânca același aliment în fiecare zi? Consider că nu există un singur aliment care stimulează activitatea cerebrală. Funcțiile cerebrale sunt stimulate de o combinație de nutrienți, precum și de o varietate de activități. Un stil de viață echilibrat, energic și divers susține sănătatea mintală.

Alimentația joacă un rol important în hrănirea celulelor corpului. Fără o hrană suficientă, atât cantitativ, cât și calitativ, confuzia își va face apariția. Corpul va menține active mecanismele de supraviețuire și va diminua activitatea cerebrală.

Pentru a te asigura că îți hrănești corpul corespunzător, ai nevoie de o varietate de nutrienți, precum și de alimente proaspete, cât mai puțin procesate. Fiindcă nu vreau să reciclez informații existente deja în studii și recomandări, îți voi face o listă cu alimentele pe care le mănânc eu în mod regulat. Alimentația, exercițiile, plimbatul în aer liber și scrisul, pe lângă altele, îmi mențin nivelul de energie și îmi oferă claritate mintală.

Alimente pentru acuitate mintală

Carbohidrații sunt sursa preferată de energie pentru creier. Pot spune asta și din proprie experiență. Am trecut prin perioade de confuzie și ceață mintală. Singurul lucru care m-a ajutat a fost eliminarea alimentelor procesate și concentrarea pe o alimentație bazată pe alimente de origine vegetală.

Ovăz
Afine
Banane
Semințe de chia
Nuci
Avocado
Conopidă
Broccoli
Castraveți la oțet
Legume cu frunze verzi
Ardei gras
Morcov
Ceapă
Turmeric
Fasole
Năut
Linte
Mazăre
Varză
Cartofi
Orez
Porumb
Apă

Idei de mese pentru menținerea sănătății cerebrale

Deși acest tip de alimentație îmi aduce numeroase beneficii, nu spun că acesta este stilul de viață optim pe care ar trebui să îl urmeze toată lumea. Fiecare din noi ar trebui să descopere tipul de alimentație și stil de viață care să îi satisfacă nevoile fizice și psihice.

Mic dejun

Îmi încep mereu ziua cu terci de ovăz, banană/afine, semințe de chia/nuci și apă. După micul dejun, de obicei ies în aer liber pentru jumătate de oră și apoi mă apuc de lucru. Am descoperit că mă concentrez mult mai bine în prima parte a zilei. Reușesc să termin mare parte din sarcinile de lucru până la ora prânzului. Uneori, lucrez înainte de micul dejun dacă mă trezesc mult mai devreme. Atunci, nu am nevoie decât de apă. Mintea mea e clară și activă.

Cu toate că lucrez mai activ în prima parte a zilei, simt același nivel de energie, determinare și claritate până când adorm. Nu spun că așa este în fiecare zi, dar aproape în fiecare zi.

Prânz

La prânz combin de obicei cerealele integrale cu leguminoasele și adaug câteva porții de legume. Orez, fasole, porumb, măsline kalamata și salată verde cu ardei gras. Uneori adaug un dressing. Prânzul poate fi compus din salată orientală (cu sau fără ou). Alteori, aleg mâncărică de cartofi, mâncărică de mazăre sau supă cremă de linte.

Gustare

De multe ori, aleg să am mai multe gustări pe parcursul unei zile. O gustare înainte de prânz și una înainte de cină. Pe post de gustări, ceea ce am descoperit că îmi crește nivelul de energie este o combinație de cartof copt cu avocado și rucola. O gustare poate fi pâine integrală cu hummus și legume la cuptor (ardei gras, ceapă, morcov, țelină). În weekend, prepar suc proaspăt din fructe și legume (nu în fiecare weekend). Un smoothie energizant merge la fel de bine. Când nu am chef să pregătesc nimic special, gustarea este formată din fructe cu nuci sau semințe.

Cină

Seara îmi place să mănânc ceva cald (ca și dimineața), mai ales dacă este frig afară. De regulă, cina reprezintă un fel de mâncare bazat pe cartofi: mâncărică de cartofi, cartofi copți și crocanți, cartofi la cuptor cu rozmarin și usturoi. Bineînțeles, legumele nu lipsesc (sfeclă roșie, castraveți la oțet, varză murată, conopidă cu castraveți). Varza la cuptor cu mămăligă și ardei iute este, de asemenea, pe listă.

Ca desert, fie prepar brioșe din fulgi de ovăz, clătite proteice sau o simplă felie de pâine integrală cu miere.

Nu urmez o dietă anume, însă merg mai mult pe alimente proaspete care pot fi preparate rapid. Prepar ingredientele din timp și le combin după nevoile organismului. Mănânc când îmi este foame și mă opresc atunci când nu îmi mai este foame. Dacă mănânc la restaurant sau mă duc în vizită, mănânc ce simt și ce mi se oferă atât timp cât ceea ce mi se oferă este gustos și hrănitor.

Secretul clarității mintale stă într-o alimentație proaspătă, hrănitoare, energizantă, hidratantă și un stil de viață activ (cu accent pe ceea ce îți place să faci). Care sunt alimentele tale preferate pentru o minte clară?

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu