Nutriție și Stil de viață

Cu ce poți combina Cartofii ca să Slăbești

slabeste cu cartofi

Cartofii sunt extraordinari când vine vorba de slăbit. Cartofii țin de foame și oferă o mulțime de nutrienți. Mai mult, cartofii sunt accesibili ca preț și pot fi folosiți pentru a crea feluri diverse de mâncare.

Dar de ce se ferește lumea de cartofi? Pentru că majoritatea cartofilor comercializați sunt prăjiți. Cartofii prăjiți nu ajută la slăbit și nu țin de foame așa cum ar face-o un cartof copt sau fiert.

Cum să folosești cartofii ca să elimin grăsimea excesivă și să slăbești?

  1. Stai departe de cartofii congelați și prăjiți. Te poți îndrepta către cartofii congelați și ambalați numai dacă nu conțin alte ingrediente în afară de cartofi.
  2. Cumpără cartofi proaspeți, din piață sau supermarket. Spală-i, usucă-i cu un prosop de bucătărie și gătește-i.
  3. Fierbe cartofii sau coace-i. Pentru început, folosește numai aceste 2 metode de gătit. Acestea sunt unele dintre cele mai sănătoase moduri de a prepara mâncarea.

Acum că ai cumpărat cartofii, știi cum să îi alegi și prepari, hai să îi combinăm.

Variații de preparare a cartofului copt și fiert

Cartofi copți – Pune cartofii spălați și uscați în tavă la cuptor. Coace-i timp de 1 oră la 200 grade Celsius. Mănâncă-i cu sau fără coajă.

cartofi crocanti fara uleiCartofi crocanți – Taie cartofii copți felii și coace-i din nou timp de 20 de minute la 180-200 grade Celsius (îi întorci o dată la 10 minute). Condimentează-i cu sare, piper, rozmarin, oregano, boia. Nu e nevoie să folosești ulei. Dacă nu vrei prea multe condimente, sarea este suficientă.

Piure de cartofi – Pasează cartofii fierți, adaugă condimente (pătrunjel, rozmarin, sare, piper), adaugă praz sau ceapă în apa de fiert și pasează-le împreună cu cartofii. Rezultatul – un piure delicat, pufos și delicios.

Cartofi fripți – Dă pe răzătoare cartofii fierți și pune-i într-o tigaie non-aderentă, fără ulei adăugat. Lasă-i până când culoarea se schimbă într-un auriu-maro.

Cartofi „prăjiți” la cuptor – Taie cartofii fâșii ca și cum ai face cartofi prăjiți. Adaugă o linguriță de ulei, sare, piper, boia, oregano (condimentele sunt alegerea ta în totalitate) și bagă-i la cuptor. Sunt gata în 30-60 minute în funcție de temperatură și cuptorul folosit.

Cu ce se combină cartoful atunci când vrei să slăbești

Folosește oricare din variațiile de mai sus. Poți alege și cartofi simpli fierți sau copți. Lucrează la gust folosind condimente după bunul plac sau dressing-uri preparate în casă.

  • Cartofi cu rucola și avocado.

  • Salată verde cu cartofi.

  • Salată orientală din cartofi fierți, ceapă verde, castraveți murați sau la oțet, măsline, ouă (opțional) și oțet din cidru de mere.

  • Cartofi cu muștar.

  • Cartofi cu legume la cuptor.

  • Cartofi copți cu fasole și sfeclă roșie.

  • Cartofi cu conopidă și castraveți la oțet.

… și multe alte combinații delicioase. Sper să redescoperi cartoful pentru că se poate dovedi a fi un aliat de nădejde atunci când te lupți cu kilogramele în plus. Esențial este să te bucuri de mâncarea din fața ta.

Când vrei să slăbești, poți mânca în fiecare zi cartofi. Singurul lucru de care să ții cont: fă alegeri înțelepte cu privire la modul de preparare și alimentele cu care îi asociezi pentru a slăbi și a te menține.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu