carte

Cum să bei mai multă apă pentru a slăbi

pahar cu apa

Apa este mereu la îndemână (cel puțin în societatea românească). Şi totuşi, obiceiul de a bea apă pare cel mai greu de adoptat. O bem o zi, două, trei şi apoi uităm. Există o serie de trucuri pe care le poţi folosi pentru a creşte consumul de apă şi a-ţi aminti să bei apă pe tot parcursul zilei. Le-am selectat pe cele cu potenţial ridicat de succes şi le voi împărtăşi cu tine.

Dar nu vreau să porneşti în această misiune fără a şti de ce o faci. Aşa că îţi voi povesti puţin despre beneficiile consumului de apă.

Beneficiile consumului de apă asupra sănătăţii

Nu e de mirare că apa are numeroase beneficii dacă te gândeşti că toate celulele din corp au nevoie de aceasta pentru a-şi îndeplini funcţiile. Iar când îţi aminteşti că nu putem supravieţui prea mult fără apă, atunci parcă vrei să bei mai multă apă.
Pe scurt, câteva din beneficiile unui consum optim de apă sunt:

  • îmbunătăţirea performanţei fizice;
  • creşterea nivelului de energie;
  • stimularea activităţii cerebrale;
  • eliminarea constipaţiei;
  • îmbunătăţirea aspectului pielii;
  • atingerea unei greutăţi optime.

Cum te ajută apa să slăbeşti?

Apa creşte metabolismul bazal și îți hrănește corpul cu nutrienți de calitate. Astfel, vei ardei mai multe calorii în starea de repaos.
Apa reduce apetitul. De unde şi recomandarea de a bea un pahar cu apă înainte de masă.
Deshidratarea te poate face să mănânci mai mult.

Dar cum faci să bei suficientă apă zi de zi?

Strategii utile pentru a bea apă zi de zi

Primul pas este să bei un pahar mare cu apă chiar acum. Acum că ai mintea mai clară graţie hidratării de care tu eşti responsabil, să vedem dacă găseşti măcar o strategie pe care să o incluzi în fiecare zi pentru a bea mai multă apă.

1. Identifică motivul pentru care nu bei suficientă apă. Uiţi să bei apă? Nu îţi place? Nu ai timp? Această etapă te va ajuta să foloseşti cele mai bune strategii pentru tine. Degeaba încerci să bei apă plată dacă nu îţi place. Degeaba încerci să bei mai multă apă dacă nu ai apă la îndemână.
2. Găseşte strategiile care sunt pe aceeaşi lungime de undă cu propriul tău stil de viaţă şi aplică-le.

Setează o alarmă care îţi spune să bei apă. Bea apă şi apoi amână alarma pentru următoarea oră sau din două în două ore. Să ne imaginăm că dormi 8 ore pe noapte; astfel, îţi rămân 16 ore de veghe. Dacă bei un pahar cu apă la fiecare 2 ore, înainte ca ziua să se încheie vei fi băut 8 pahare cu apă. Cu timpul, vei şti dacă ai nevoie de mai multă apă şi te vei adapta corespunzător.

Intră într-o competiţie cu tine însuţi sau cu un prieten. Ai mare grijă să nu cazi în extrema cealaltă şi să bei prea multă apă. Deşi este greu să exagerezi cu consumul de apă, acest lucru nu este imposibil şi îţi poate pune viaţa în pericol. Găseşti în carte mai multe informaţii despre câtă apă să bei.

Investeşte într-un recipient pentru apă. Poate că nu bei apă pentru că te-ai plictisit să tot bei din sticle mari de plastic.

Bea apă aromată. Următorul pas spre evitarea monotoniei şi eliminarea “gustului” pe care nu îl placi, este infuzarea apei cu fructe sau ierburi. Apă cu frunze de mentă, apă cu felii de grepfrut, apă cu felii de castravete sau apă cu seminţe de rodie sunt doar câteva din combinaţiile pe care le poţi folosi.

Asociază anumite situații cu consumul de apă. Bea apă de fiecare dată când deschizi frigiderul sau de fiecare dată când iei o pauză de la muncă. Alege un stimulent care să te ducă imediat cu gândul la apă. Va fi mai greu la început, dar cu timpul te vei adapta la noul obicei.

Ia cu tine o sticlă cu apă indiferent de cât de departe pleci. Faptul că ai apă cu tine te va face să o bei. Dacă iei cu tine o sticlă mare cu apă şi eşti nevoit să o cari, vei prefera să mai bei din ea pentru a-ţi uşura povara.

Tot ce rămâne de făcut este să bei apă. Înainte să pleci mai departe, mai bea un pahar cu apă. Acum eşti pregătit pentru următoarele ore din viaţa ta şi poate că vezi totul mai limpede.

Abonează-te la newsletter pentru strategii de a trăi mai mult și mai sănătos.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu