Nutriție și Stil de viață

Fructe bogate în Proteine

struguri, pere, mere, capsuni, cos cu fructe

Fructele, ca majoritatea alimentelor, conțin cantități diferite de nutrienți în funcție de modul lor de prezentare. Fructele proaspete sunt diferite de cele deshidratate sau congelate. De exemplu, fructele uscate conțin mai multe proteine fiind mai dense nutritiv.

Înainte de a trece la lista de fructe bogate în proteine, vreau să îți prezint câteva detalii interesante despre nutrienții din alimente.

Cum se măsoară nutrienții din alimente?

Mă voi limita la stabilirea cantității de proteine și la fructe. Alimentele conțin un amestec de nutrienți. Chiar și alimentele care sunt etichetate ca grăsimi conțin mai multe tipuri de acizi grași. Cantitatea mai mare dictează modul în care alimentul este privit din punct de vedere nutrițional.

Dar acum să revenim la proteinele din fructe. Fructele sunt, în principal, o sursă de carbohidrați. Cu toate acestea, fructele conțin grăsimi și proteine. Conținutul de proteine din fructe este un subiect discutabil. De regulă, cantitatea de proteine este măsurată folosind fructe coapte. Pe măsură ce fructele se coc, enzimele din acestea transformă proteinele în aminoacizi. Exact cum face și corpul nostru după ce mâncăm proteine. Când mâncăm fructe, aminoacizii respectivi sunt, de asemenea, asimilați. Deci cantitatea de proteine măsurată nu este precisă, ci orientativă.

Pornind de la această informație, am analizat o listă de fructe acordând atenție și cantității de aminoacizi. Se spune că plantele nu conțin proteine complete, deși este mai mult vorba de faptul că e nevoie de o cantitate mai mare de aliment vegetal pentru a atinge acele niveluri. Majoritatea fructelor conțin toți aminoacizii esențiali (fenilalanină, histidină, izoleucină, leucină, lizină, metionină, treonină, triptofan, valină).

Cum este stabilită cantitatea de proteine dintr-un aliment?

Alimentul este amestecat cu acid sulfuric. Acidul sulfuric produce o reacție în urma căreia rezultă amoniac. Cantitatea de amoniac este măsurată, stabilindu-se cât nitrogen se află în alimentul respectiv. Toate proteinele conțin nitrogen. Acesta este prin care se stabilește cantitatea de proteine dintr-un aliment.

Conținutul de Proteine din Fructe

Pentru a exprima cantitatea de proteine din fructe, am împărțit fructele pe categorii, nu am inclus fructele cu mai puțin de 1 g proteine per 100 g și am exprimat proteinele la o cantitate de 100 g aliment.

Lista de fructe bogate în proteine conține fructe deshidratate, fructe proaspete, suc de fructe, piure de fructe, fructe congelate, fructe conservate și fructe preparate termic.

Fructe deshidratate

caise, banane, chips-uri de fructeGoji (14.26 g)

Banane (3.89 g)

Litchi (3.8 g)

Prune (3.7 g)

Piersici (3.61 g)

Coacăze (3.43 g)

Caise (3.39 g)

Stafide (3.3 g)

Smochine (3.3 g)

Afine (2.5 g)

Curmale (2.45 g)

Pere (1.87 g)

Mere (1.32 g)

Fructe proaspete

lime, mango, struguri, pere, kiwiGuava (2.55 g)

Avocado (2.23 g)

Fructul pasiunii (2.2 g)

Rodie (1.67 g)

Coajă de portocală (1.5 g)

Coajă de lămâie (1.5 g)

Agude (1.44 g)

Coacăze negre (1.4 g)

Caise (1.4 g)

Coacăze roșii (1.4 g)

Mure (1.39 g)

Portocale (1.3 g)

Banană (1.3 g)

Zmeură (1.2 g)

Kiwi (1.14 g)

Pepene galben (1.11 g)

Lămâie (1.1 g)

Nectarine (1.06 g)

Cireșe (1.06 g)

Suc de fructe

portocale cu coaja, pahar cu suc

Suc de portocale (2.4 g)

Suc de grepfrut (1.97 g)

Suc de ananas (1.3 g)

Piure de fructe

prune, farfurie, lingurita, gem de prunePiure de prune (2.1 g)

Fructe congelate

zmeura, kiwi, mentaMure (1.18 g)

Zmeură (1.15 g)

Fructe conservate

caise, borcan, gem, coacazeMure (1.31 g)

Măsline (1.03 g)

Fructe preparate termic

tarta cu pruneBanane (1.52 g)

Smochine (1.42 g)

Prune deshidratate (1.23 g)

Caise (1.2 g)

Piersici (1.16 g)

Pentru cei care se întreabă dacă o dietă bazată pe fructe este o idee bună, răspunsul meu este afirmativ. Menționez, totuși, că diversitatea este esențială pentru un stil de viață echilibrat. De asemenea, dacă urmărești un anumit scop, precum creșterea masei musculare, ar trebui să te îndrepți către alimente cu un conținut mai mare de proteine. Găsești aici o listă de alimente bogate în proteine.

Ce poți face cu informațiile aflate din acest articol? Le poți folosi pentru a le povesti prietenilor despre nutrienții din alimente sau pentru a crește consumul de proteine prin includerea mai multor fructe bogate în proteine în alimentația ta zilnică.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu