Nutriție și Stil de viață

Ghidul oamenilor de carieră – Alimentație Sănătoasă pe Fugă

Cum să te alimentezi pentru a avea mai multă energie chiar şi atunci când ai un program încărcat.

Unul din marile neajunsuri cu care se confruntă majoritatea oamenilor din zilele noastre este un program agitat, plin şi, de multe ori, haotic.

Suntem atât de ocupaţi încât devine greu şi solicitant să mâncăm sănătos. Alimentele rapide şi la îndemână iau locul celor sănătoase şi hrănitoare atunci când suntem mereu pe fugă. Aceste alegeri alimentare care nu sunt tocmai ideale ne duc într-o stare în care avem de-a face cu mai puţină energie, când de fapt avem nevoie de mai multă. Pe lângă lipsa de energie, mai avem de-a face cu creşterea în greutate şi potenţiale probleme de sănătate.

Dar dacă ţi-aş spune că nu trebuie să fie astfel? Nu trebuie să devii sclavul programului tău şi să apelezi la fast-food sau alimente procesate în mod regulat.

Este posibil să ai o alimentaţie sănătoasă, chiar şi cu un program umplut până la saturaţie. Ai nevoie doar de puţină planificare pentru a asigura succesul. Nu numai că te vei simţi mai bine, ci vei avea mai multă energie şi vei avea grijă de siluetă.

Când începi să îţi hrăneşti corpul cu alegeri mai sănătoase, vei descoperi că nu te vei mai lovi de lipsa acută de energie la prânz şi nu vei mai simţi nevoia de a consuma cafea în a doua parte a zilei. Acestea sunt doar câteva din beneficiile pe care mulţi clienţi le simt pe pielea lor şi sunt întotdeauna plăcut surprinşi.

Am inclus, în acest ghid, o listă de idei pentru gustări sănătoase care să-ţi deschidă drumul către o alimentaţie mai sănătoasă, aşa că citeşte în continuare.

Alimentaţia sănătoasă când nu eşti acasă

Zi de zi, există o multitudine de circumstanţe care te vor face să ieşi din casă şi te vor face să crezi că e prea solicitant să mănânci sănătos. Când se întâmpla asta, cea mai bună strategie pe care o poţi folosi este planificarea. Planificarea în sine nu ocupă mult timp. Este suficient să ai la îndemână o listă de alegeri sănătoase pentru a şti ce iei cu tine astăzi sau mâine. Odată ce ai planul pus la punct, te poţi relaxa ştiind că nu te vei abate din eforturile de a trăi o viaţă mai sănătoasă.

Programul tău de alimentaţie nu va fi dat peste cap de un drum surpriză. Nu vei mai consuma calorii goale. Aceste calorii goale sunt prezente în alimentele care nu îţi hrănesc corpul pe termen lung, ci îi dau doar o mică doză de energie epuizabilă în câteva minute. După consumul acestor alimente, te vei simţi înfometat şi fără energie. Aici intră dulciurile, alimentele de tip fast-food care sunt bazate în mare parte pe carbohidraţi rafinaţi şi ingrediente pe care corpul tău nu le recunoaşte.

Treburile zilnice sau/şi activităţile copiilor

Mulţi dintre noi petrecem ore întregi în maşini, în fiecare săptămână. Uneori suntem blocaţi în trafic sau pendulăm de la o activitate la alta de dragul copiilor. Dacă nu planifici din timp, este uşor să cazi în capcana fast-food-urilor atunci când ţi se face foame. Uneori alegem la fel şi pentru cei mici doar din dorinţa de a economisi timp şi a avea impresia că facem cât mai multe.

Nu aştepta până când ţi se face o foame de lup pentru a alege alimente. Această acţiune va duce aproape mereu la alegeri nu tocmai înţelepte. Mai mult, uneori vom alege să nu mâncăm doar pentru a evita o astfel de alegere. Calea care îţi va aduce mai multă energie este cea de a fi mereu pregătit. Atunci când ai un plan, nu trebuie să te bazezi doar pe puterea voinţei tale pentru a nu te abate de la drumul către atingerea şi menţinerea scopurilor propuse în materie de alimentaţie. Ia cu tine gustări care sunt uşor de împachetat şi cărat. Ţine-le în permanenţă cu tine, fie în geantă, fie în maşină. Astfel, vei avea întotdeauna alegeri sănătoase la îndemână.

Călătorii

Doar pentru că eşti în concediu sau vacanţă, nu înseamnă că trebuie să-ţi abandonezi scopurile în materie de sănătate. Poţi avea un stil de viaţă sănătos chiar şi pe drum dacă iei cu tine alimente sănătoase pe care să le consumi în maşină sau la un popas. Investeşte într-o lada sau geantă frigorifică pentru a menţine alimentele proaspete şi gata de consum. Dacă ai de gând să opreşti la popasuri, pregăteşte un picnic hrănitor de care să te bucuri la prânz. Nu totul stă în sandviş-uri fade sau mezeluri. Citeşte pe site mai multe despre Cum să îţi menţii silueta şi sănătatea în concediu.

Aeroporturi

Deşi nu poţi lua cu tine lichide în geanta de mână, ai alte opţiuni pe care să te bazezi. Poţi împacheta nuci, seminţe şi bucăţi de fructe pe care să le ai cu tine pe parcursul zborului. Cu ajutorul unui mic plan creativ, vei reuşi să te ţii de programul tău nutriţional şi să economiseşti o groază de bani pe care, în caz contrar, i-ai cheltui pe mâncăruri şi gustări scumpe din aeroport, multe dintre acestea nu tocmai prietenoase cu corpul uman.

Alimente care sunt uşor de împachetat şi cărat

Următoarele alimente/combinaţii alimentare sunt uşor de preparat, împachetat şi transportat, indiferent de destinaţie şi durata călătoriei sau drumului. Ai libertatea de a experimenta. Astfel, vei descoperi care dintre opţiunile următoare se potrivesc mai bine preferinţelor tale şi stilului tău de viaţă. Combină-le după bunul plac şi descoperă ce funcţionează pentru tine. Ai grijă să ţii alimentele alterabile într-o geantă/ladă frigorifică sau să foloseşti pungi cu gheaţă.

  • Morcov şi castravete cu hummus
  • Măr cu unt de arahide sau unt de migdale
  • Clementine sau mandarine
  • Struguri
  • Pere
  • Nuci şi fructe uscate (stafide, merişoare, curmale, smochine)
  • Seminţe de dovleac sau/şi seminţe de floarea-soarelui
  • Cuburi de brânză cu ardei gras sau ardei capia
  • Pastramă uscată de vită
  • Pui rotisat, tăiat bucăţi
  • Ou fiert cu ardei gras şi mix de salată
  • Brioșe vegane din fulgi de ovăz

Iar dacă te afli în impas şi găseşti un supermarket în drum, ţi-am pregătit un articol despre cum să-ţi creezi un Meniu de supermarket.

Profită de tehnologie

Mai toată lumea are un telefon performant pe care îl poate accesa oricând. Poţi folosi tehnologia în avantajul tău. Menţine-ţi alegerile alimentare sănătoase folosind aplicaţii care fac dintr-un stil de viaţă sănătos unul mai uşor de urmat. Aceste aplicaţii pot fi utile în cazul în care urmezi o dietă fără gluten, fără lactoză sau suferi de alte afecţiuni, precum diabetul sau pot fi folosite pe post de jurnal alimentar. Te las pe tine să descoperi ce aplicaţie ţi se potriveşte. Poţi folosi aplicaţii care să îţi arate unde poţi găsi un restaurant sau ce mâncăruri poţi comanda atunci când eşti pe drum.

Mai mult, poţi folosi alarma telefonului pentru a-ţi aminti să te hidratezi. Hidratarea este un aspect esenţial mai ales atunci când eşti pe drum.

Prepararea meselor în avans

Doar pentru că ai avut o zi mai grea, nu înseamnă că este în regulă să te arunci în mâncare de tip fast-food sau pungi de chips-uri, salate cu tone de maioneză sau sandviş-uri în care nici măcar pâinea nu este naturală. Cu puţină planificare, te poţi asigura că tu şi familia ta rămâneţi sănătoşi, hrăniţi şi energizaţi ori de câte ori păşiţi în afara casei.

Găseşti numeroase reţete şi idei oriunde îţi arunci privirea. Prepară mesele din timp şi fii gata pentru o viaţă ocupată şi sănătoasă. Ca bonus, nu vei mai petrece timp gândindu-te la ce vei mânca astăzi. Vei avea mai multă energie pentru a lucra cu eficienţă şi, de asemenea, pentru a te ocupa de propria persoană, aspect ignorat de multe ori chiar de noi înşine.

TRUC PENTRU A ECONOMISI TIMP: Găteşte mai multă mâncare deodată şi planifică modul în care vei folosi resturile de mâncare. Când ai ceva timp pentru gătit, dublează cantităţile şi pune excesul deoparte pentru a fi folosit pe parcursul săptămânii sau în zilele mai ocupate. Îţi ia mai puţin timp să găteşti cantităţi duble şi te vei bucura de beneficiile libertăţii în restul zilelor săptămânii. Află mai multe despre Importanţa planificării meselor.

Foloseşte strategiile nutriţionale în avantajul tău

Chiar şi atunci când ai un program încărcat, te poţi asigura că îţi hrăneşti corpul corespunzător. Cu ajutorul planificării, poţi menţine sănătatea ta şi a familiei, în timp ce vă bucuraţi de alimente nutritive care susţin stilul de viaţă sănătos pe care ţi-l doreşti.

Citește mai multe despre acest subiect în articolul Cum să mănânci sănătos la muncă.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu