Nutriție și Stil de viață

Idei de Mese Echilibrate și Hrănitoare

morcov, salata, lamaie, verdeata, ardei gras, farfurie

Filosofia mea nutrițională se bazează pe alimente proaspete, hrănitoare, cât mai puțin procesate, combinate în fel și chip pentru a crește valoarea nutritivă a meselor. Mai mult, pun accent pe prepararea rapidă a alimentelor, nu doar pentru a păstra cât mai mult din nutrienți, cât și pentru a economisi timp. Până la urmă, nu toată lumea vrea să petreacă ore întregi gătind ceva care oricum va dispărea în câteva minute, nu-i așa?

Nutrienți la fiecare masă

Poți obține mese nutritive și echilibrate în mai multe moduri. Nu este nevoie să mănânci legume, fructe, cereale sau alte alimente diverse la fiecare masă pentru a beneficia de toți nutrienții de care ai nevoie. Este suficient să te orientezi către legume și fructe de sezon pe parcursul săptămânii.

Alege fructe și legume variate. Orientează-te după culori. Dacă astăzi ai mâncat sfeclă coaptă, mâine mănâncă o salată verde, iar ziua următoare poate o salată de varză cu ardei gras galben. Ideal ar fi să adaugi legume la cât mai multe mese din zi. Totuși, dacă nu te-ai obișnuit cu gustul acestora, aruncă o privire peste strategia de a crește consumul de legume.

Mese Echilibrate

Pentru a construi o masă echilibrată, ai nevoie de alimente din toate grupele alimentare. Mai exact, alimente bogate în toți macronutrienții. Desigur, unele mese vor conține mai multe proteine, altele mai mulți carbohidrați sau grăsimi, dar echilibrul se menține pe tot parcursul zilei concentrându-te pe un alt tip de aliment.

O masă echilibrată nu înseamnă neapărat consumul de feluri diferite de alimente. Dacă îți place un anumit fel de mâncare, atunci îl poți mânca în fiecare zi – cu condiția ca acesta să fie hrănitor. Totuși, îți recomand să acorzi atenție aportului de vitamine și minerale (micronutrienți). Vitaminele și mineralele pot fi obținute din diverse alimente, în special din fructe și legume. Obții o cantitate maximă de nutrienți atunci când alegi fructe și legume de sezon.

Urmărește ca mesele pe care le consumi să fie:

  • ușor de preparat
  • simple
  • delicioase
  • diversificate
  • proaspete
  • hidratante
  • sățioase

Pentru mai multe idei de mese, vizitează articolele 5+ idei pentru un mic dejun sănătos, 5 idei de cină care te ajută să slăbești, 10 idei de gustări sățioase și rapide și idei de prânz sub 350 kcal.

Combinații Alimentare Echilibrate

Unele dintre combinațiile mele preferate au un profil nutrițional echilibrat. Mărimea porțiilor depinde de nevoile tale specifice. Adaugă condimente după gust și bucură-te de o masă echilibrată și nutritivă.

  1. Cartofi copți cu fasole, quinoa, morcov, sos de roșii, măsline, semințe de susan și rucola

  2. Cartofi fierți cu năut, ou fiert, ceapă verde și oțet din cidru de mere

  3. Salată romană, ardei gras, linte, orez, porumb și mozzarella

  4. Piept de curcan, cartofi dulci, legume la cuptor (ardei gras, ceapă, morcov, țelină)

Aceste idei de mese sunt echilibrate pentru că îți hrănesc organismul, făcându-l mai puternic. Nu uita de apă și ceaiuri din plante pentru o doză în plus de minerale și antioxidanți.

Care sunt combinațiile tale preferate?

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu