Nutriție și Stil de viață

3 Obiceiuri care te Mențin În Formă

Majoritatea obiceiurilor pe care le adopți nu costă, mai ales cele care te mențin în formă. Există 3 obiceiuri care îți pot schimba considerabil calitatea vieții. Aceste obiceiuri nu ocupă mult timp și nu costă mai nimic. De fapt, atunci când adopți aceste obiceiuri vei avea mai multă energie pentru a obține ceea ce îți dorești. Ba mai mult, vei reuși să te organizezi și să ai mai mult timp liber.

Imaginează-ți ce ai putea face dacă ai avea mai mult timp liber.

Poate că citești aceste rânduri pentru că vrei să obții ceva anume. Poate că vrei să slăbești, să te îngrași, să fii în formă, să respiri mai bine, să nu mai fii stresat, să îți echilibrezi hormonii sau să îți simplifici stilul de viață. Având aceste dorințe și așteptări în minte, cele 3 obiceiuri despre care îți voi vorbi te vor ajuta să creezi o bază solidă pentru a crește și a obține scopurile propuse cu ușurință. Ca punct de plecare, trebuie să îți dai seama că statul degeaba nu servește obținerii scopurilor propuse. Citește și Cum să te ții de scopurile propuse pentru noul an.

Mișcarea

Ai observat vreodată cum îți lipsește energia de a face orice chiar dacă stai pe scaun, în pat sau dormi? Multă lume asociază statul sau somnul cu odihna. De multe ori, lucrurile nu stau chiar așa. Simplul fapt că dormi sau îți reglezi respirația după efort, nu garantează că înlocuiești lipsa de oxigen și nutrienți de care corpul tău are nevoie în fiecare zi.

Exercițiile sunt un mod excelent de a-ți menține starea de sănătate. Chiar dacă lucrezi la birou și stai toată ziua, te poți ridica oricând pentru câteva minute să te miști. Astfel, îi permiți sângelui să circule peste tot, aducând cu sine mult așteptatul oxigen (pe lângă alți nutrienți).

De fapt, nici nu trebuie să faci toată munca necesară. Odată ce ai plantat ideea de a face mișcare și îți permiți să simți energia de după un antrenament sau o plimbare, corpul tău îți va trimite frecvent semnale că este timpul să te ridici și să te miști. Oricât de puțin. Iar această situație în care corpul îți vorbește va aduce atâta satisfacție încât vei continua să te miști de dragul mișcării.

Exerciții fizice determină producția de hormoni care-ți întăresc sentimentul de putere nemărginită. Deși poate nu crezi acum, exercițiile fizice te vor face să simți mai multă plăcere și fericire. Claritatea mintală pe care o vei simți te va ajuta să planifici mai eficient drumul și deciziile necesare pentru a obține corpul și sănătatea pe care ți le dorești. Pe lângă mișcare, există alimente pentru claritate mintală. De asemenea, poți apela întotdeauna la meditație.

Meditația

Un alt mod de a-ți alimenta aptitudinile de planificare este meditația.

Meditația creează atmosfera în care tu poți deveni creatorul conștient al propriului drum.

Majoritatea tehnicilor de meditație se concentrează pe respirație. Această acțiune îți aduce atenția către momentul prezent. Când îți dai seama că respirația ta se realizează fără efort și gândurile tale sunt ghidate într-un loc tăcut și relaxant, atunci vei simți cum puterea te învăluie. Pe măsură ce înlături confuzia și gândurile obsesive ale zilei ce trece, vei începe să vezi lucrurile într-o altă perspectivă. Prin meditație și răbdare, vei primi răspunsuri și soluții pe care le-ai căutat o viață.

Meditația te ajută să îți aprinzi imaginația. Când folosești meditația ghidată, vei fi aruncat într-o lume nouă, în care simți că orice e posibil. De fapt, meditația este mijlocul prin care prezența ta este îndreptată către momentul prezent.

Cel mai ușor mod de a începe să meditezi este înainte de somn. Astfel, te vei calma și relaxa. Meditația ajută la stimularea sistemului imunitar, lucrând subtil la calmarea hormonilor stresului și la îmbunătățirea calității somnului.

Somnul

Viața nu poate exista fără somn. Ai nevoie de odihnă. Un corp odihnit și o minte liniștită îți vor aduce mai multă energie și claritate. Corpul tău se reface în timpul somnului. Celulele și țesuturile se revitalizează. Energia nu se mai duce către a te menține în stare de veghe, astfel că organismul poate lucra în liniște pentru a te face mai bine.

Există o mulțime de controverse legate de cât somn ai nevoie. Adevărul este că tu deții răspunsul la această întrebare. La fel cum planurile alimentare sunt personalizate, numărul de ore dormite și intervalul orar în care dormi este individualizat. Pentru a determina de cât somn ai nevoie, trebuie să vezi ce îți spune corpul tău.

Când te trezești, corpul tău îți spune de ce ai nevoie. Ce îi lipsește? Dacă simți mereu o lipsă de energie dimineața, atunci corpul tău îți spune că nu l-ai alimentat corespunzător. Aici poate fi vorba de nutrienți din mâncare sau apă, de activități pe care le-ai folosit pentru a-ți stimula corpul, de gânduri pe care le-ai avut sau sentimente pe care nu le împărtășești. Dacă nu știi exact ce te împiedică să ai mai multă energie după ce te trezești, hai să vorbim despre obiceiurile tale și să descoperim eventuale deficiențe sau activități care te țin pe loc. Programează o Sesiune de Descoperire – de abia aștept să te ajut să ai mai multă energie când te trezești.

Dacă știi deja care sunt deficiențele cu care te confrunți, forțează-te să adormi atunci când ți se face somn. Adormi devreme și trezește-te devreme.

Fie că alegi să faci mai multă mișcare, să te relaxezi prin meditație sau să te energizezi prin odihnă, aceste 3 obiceiuri îți pot schimba viața radical. Indiferent de obiceiul cu care vrei să începi, sănătatea ta se va îmbunătăți în urma unei mici schimbări.

E posibil ca la început să ai nevoie de un memento pentru a face exerciții, a te ridica de pe scaun, a medita sau a merge la somn. Oricând observi că ai timp liber, fă puțină mișcare sau meditează. Profită de acele momente. Dacă îți este somn și nu ai nimic urgent de făcut, dormi.

Tu ai o valoare infinit mai mare decât orice lucru sau activitate.

Te-ai hotărât să adopți un nou obicei? Poate acela de a face mișcare în fiecare zi, de a medita în fiecare seară sau de a dormi în fiecare noapte cât să te simți odihnit? Începe cu 7-14 zile în care faci aceste lucruri conștient. Uneori vei uita, alteori nu vei vrea. Indiferent de situație, continuă să bifezi activitatea respectivă. După 14 zile va deveni mult mai ușor. Ceea ce este și mai sigur este faptul că starea ta de sănătate și nivelul de energie se vor îmbunătăți cu fiecare moment în care practici unul din noile obiceiuri.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu