Nutriție și Stil de viață

Rutina mea Zilnică pentru a fi Mereu în Formă

ceasca de ceai, lamaie, afine, capsuni

Am fost întrebată care este rutina mea zilnică pentru a mă menține mereu în formă. În încercarea de a răspunde cât mai concret, am identificat 12 lucruri pe care le fac zilnic. Cu siguranță mai sunt și altele, diferite în funcție de perioadă, activități și mediu. Deși nu am descoperit o rutină care să funcționeze pentru toată lumea, cred că aceste 12 activități te pot ajuta să începi un nou stil de viață.

Înainte de a enumera părți din rutina mea zilnică, vreau să îți spun că o mică eroare de funcționare este binevenită, cel puțin în cazul meu. Prin eroare de funcționare, în cazul de față, înțeleg perturbarea șablonului din când în când pentru a menține rezultatele eforturilor depuse și integritatea mintală.

Acestea fiind spuse, mă poți vedea savurând un tiramisu din când în când sau poate niște paste la restaurant. ‘Din când în când’ pentru mine pare a fi o dată pe lună sau o dată la câteva luni, în funcție de ocazie.

Există zile în care nu fac exerciții fizice și zile în care nu am chef de mare lucru. Aceste zile, însă, nu durează.

Mă plictisesc destul de repede de lipsa de chef și mă apuc rapid de treabă.

Iată câteva din lucrurile pe care le fac zilnic pentru a avea energie:

Mă trezesc devreme

De cele mai multe ori, modul în care ne trezim dictează toate celelalte alegeri și activități pe care le facem. Aleg să mă trezesc dimineață, fără să amân alarma și cu zâmbetul pe buze, indiferent cât de frig sau neplăcut poate fi.

Astfel, mă încarc cu energie de la primele clipe ale dimineții. Când mă trezesc devreme, am mai mult timp la dispoziție să fac tot ce mi-am propus.

Beau apă dimineața

După ce mă trezesc, beau cam 300-500 ml apă. Îmi place să beau apă. Sunt de părere că un început de zi cu apă ajută organismul să-și amplifice sistemele de detoxifiere. Apoi, mă apuc de pregătit micul dejun.

Mă bucur de un mic dejun energizant

Având în vedere că mă trezesc destul de devreme, am timp să fac micul dejun înainte de a-mi începe ziua de lucru. Deși, uneori, mai apelez și la variante mai simple, cum ar fi: pâine integrală cu hummus și rucola, pâine integrală cu ou scrob și avocado sau chiar cartof copt cu castraveți murați și măsline.

Un mic dejun obișnuit se bazează pe terci de ovăz cu banană/căpșuni/afine, semințe de chia și miere (opțional).

Prepar terciul de ovăz cu apă (1 parte fulgi de ovăz și cam 3 părți apă). Alteori, adaug lapte de migdale sau lapte de orez. Aici găsești mai multe idei de mic dejun.

Ies din casă

E drept, de multe ori, ies din casă pentru că trebuie. Chiar și așa, mă bucur de ocazie și de aer curat (cât se poate… sunt mașini și pe aici). În weekend, ies la plimbare în prima parte a zilei. Nimic exagerat, dar măcar 30 de minute de mers alert.

Fac exerciții fizice

Aproape zilnic. În timpul săptămânii, fac antrenamente acasă în fiecare zi. Prefer să mă antrenez în prima parte a zilei. Dacă am chef seara, mai introduc o sesiune de yoga sau pilates. Când am musafiri, o las mai moale, dar tot mă mișc. Important este să ne adaptăm la orice situație. Vestea bună este că suntem experți în a ne adapta.

Tot aici intră și strategiile pe care le-am inclus în Strategia de menținere pentru sărbători: invită-i pe ceilalți la o plimbare, oferă-te să aduci tu ceva din altă cameră sau de la magazin (măcar mergi până acolo; vei fi și mai apreciat) și ridică-te periodic de pe scaun sau din pat pentru a face câteva mișcări ușoare.

Scriu, lucrez, învăț

Toate acestea sunt pasiunile mele. Nici nu simt când trece timpul dacă scriu un articol, o carte, o povestire sau dacă efectuez cercetare în domeniul nutriției și stilului de viață. Îmi petrec timpul în mod plăcut lucrând cu clienții mei și cu persoanele determinate să învețe noi aptitudini nutriționale și de atitudine. Apoi, lucrez la cursuri online și planuri alimentare.

Beau apă

Am mai vorbit despre apă dimineața când mă trezesc, dar beau apă pe tot parcursul zilei. Pe lângă apă simplă, plată, îmi place să beau cafea, ocazional și ceaiuri. Preferatul meu în acest moment este ceaiul alb cu iasomie. Alte ceaiuri preferate: ceai de mușețel, ceai de mentă, ceai rooibos, ceai de măceșe.

În ciuda popularității de care beneficiază ceaiul verde, eu nu îl consum, deși are beneficii și îl recomand. Asta nu înseamnă că nu l-am încercat, dar alimentația mea este suficient de variată pentru a alege alte surse de antioxidanți.

Mănânc regulat, de cele mai multe ori când mi-e foame

Vreau ca toată lumea să ajungă să mănânce intuitiv. În cazul meu, programul de masă arată cam așa:

  • Mic dejun – ora 7 sau 8
  • Prânz – ora 11 sau 12
  • Gustare – ora 15 sau 16
  • Cină – ora 18 sau 19

De la cină și până la micul dejun, nu mai mănânc, adică practic ceea ce acum se numește post intermitent. Sunt zile în care beau câte un ceai înainte de somn. Dar există și excepții, după cum spuneam la început. În proporție de 80% am un program echilibrat.

Consum alimente nutritive

caju, salata, varza rosie, capsuni,afine, mere, piersici, ciuperci La fel ca și programul de masă, alimentația este variată și hrănitoare în proporție de 80% (poate mai mult). Aleg cereale integrale, legume, fructe, leguminoase, semințe, nuci; ocazional consum produse de origine animală.

Mă relaxez seara

Dacă m-ai vedea înainte de somn cum încă citesc despre noi descoperiri în domeniul alimentației, poate ai spune că nu mă relaxez. Pentru mine această activitate este una extrem de relaxantă.

Pe lângă cercetare, sunt seri în care mă uit la filme sau citesc. Dacă folosesc telefonul înainte de somn, atunci pornesc modul de noapte pentru a aplica filtru de lumină.

Meditez

Folosesc meditația ghidată pentru a aluneca ușor spre somn. Meditația este o activitate plăcută și relaxantă. Dacă se întâmplă să nu pot adormi în vreo seară, atunci ascult imediat o sesiune de meditație. Funcționează de fiecare dată.

Mă culc devreme

Destul de devreme. Adorm în jurul orelor 22-23. Se poate și mai devreme. În fiecare noapte dorm cam 6-8 ore. Dimineața mă trezesc mai mereu plină de energie. Iar când nu mă trezesc cu energie, mă simt cel puțin bine.

Cam așa arată rutina mea zilnică. Dacă ai întrebări, lasă-mi un comentariu mai jos. Cum arată o zi pentru tine?

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu