Reţete

Sirop de Imunitate cu Rodie, Lămâie, Ghimbir, Miere

Ai grijă de sistemul tău imunitar cu acest sirop delicios și ușor de preparat. Vei răci mai rar și vei putea să lupți mai eficient contra răcelilor și altor boli. Înainte de a continua, vreau să explic scepticilor (printre care mă număram și eu acum ceva vreme) că a îți întări sistemul imunitar nu este un act de magie.

Niciun suc, sirop, lichid, aliment nu te poate face imun la factorii din exterior. Dar cu un aport de vitamine și minerale crescut, îți poți hrăni celulele și poți crește rezistența organismului.

În același timp, trebuie să faci curățenie în dieta zilnică pentru a susține procesul de vindecare și a declanșa răspunsul sistemului imunitar. Poți face asta prin:

  • limitarea zahărului adăugat
  • reducerea sau eliminarea alimentelor procesate (ambalate, rafinate, semi-preparate, alimente prăjite)
  • eliminarea îndulcitorilor artificiali
  • limitarea consumului de produse de origine animală, în special lactatele care au efect inflamator
  • creșterea consumului de fructe proaspete și legume
  • creșterea consumului de rădăcini/tuberculi, leguminoase, cereale integrale
  • adăugarea de nutrienți prin intermediul semințelor și nucilor
  • consumarea unei cantități crescute de apă și ceai

De-a lungul timpului, am folosit cu succes Siropul de cătină, miere, ghimbir și lămâie pentru întărirea sistemului imunitar. În ultima vreme, nu am mai găsit fructe de cătină. Astfel că, am decis să prepar o alternativă la acest sirop în caz că nu sunt singura fără acces la cătină. Așadar, am înlocuit cătina cu un alt fruct puternic antioxidant, plin de vitamina C și zinc care are efecte benefice asupra sistemului imunitar: rodia.

Include siropul de imunitate în alimentația ta zilnică timp de 1-2 săptămâni. Consumă-l dimineața, amestecat cu apă sau ca atare. Poți repeta procesul după câteva luni, în fiecare anotimp sau de 2 ori pe an, în funcție de cât de des te îmbolnăvești. Siropul de imunitate ar trebui consumat cu intenția de a preveni îmbolnăvirea. Dar îl poți bea și în timpul răcelilor pentru a accelera recuperarea.

Pentru mai multe rețete precum cea de sirop de imunitate, înscrie-te la newsletter.

Printează Reţetă
Porţii: 28 Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente

  • 100 ml suc de rodie (cam 1 fruct mare)
  • 120 g miere
  • 5 ml suc de ghimbir (o bucată mică spre medie)
  • 55 ml suc de lămâie (cam 1 fruct mediu)

Instrucţiuni

1

Stoarce sucul din rodie (eu am folosit un storcător de citrice).

2

Stoarce sucul din lămâie. Combină sucul de lămâie cu cel de rodie într-un borcan.

3

Dă ghimbirul pe răzătoare. Scurge sucul folosind o strecurătoare. Adaugă sucul de ghimbir în borcan.

4

Adaugă mierea. Amestecă foarte bine.

5

Siropul este gata.

6

Consumă 1 lingură de sirop (10 ml) amestecat cu apă sau ca atare, pe stomacul gol, în fiecare dimineață timp de 1-2 săptămâni.

Valori nutriționale

PER PORŢIE Energie: 15.5 kcal // Proteine: 0 g // Lipide: 0 g din care acizi graşi saturaţi 0 g // Carbohidrați: 4.2 g // Fibre: 0 g // Sodiu: 0.5 mg

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu