Sfaturi

Trucuri Mintale pentru a nu te mai Gândi la Junk Food

hot dog, burger, taco, pizza, fries, roasted chicken, soda, soft drink, sundae, ice cream

Junk food = alimente puternic procesate, cu ingrediente artificiale, lipsite de nutrienți, dezechilibrate nutrițional.

Cred că suntem cu toții de acord că suntem diferiți. Avem obiceiuri diferite, ne plac sau ne displac alte lucruri, suntem pasionați de alte activități. Vorbind despre junk food, există 2 aspecte de luat în calcul atunci când vrei să renunți la acest obicei: factorii declanșatori și pasiunile. Mai întâi vreau să îți arăt câteva trucuri prin care să îți păcălești mintea și să continui să urmezi un plan alimentar sau o dietă.

Păcălește-ți mintea

Pe cât de deșteaptă poate fi mintea, pe atât de ușor este de păcălit. Când vrei să te ții de o dietă, există o mulțime de moduri prin care îți poți păcăli mintea. Desigur, contează și ce vrei să obții. Să spunem că vrei să urmezi o dietă și să renunți la junk food.

Schimbă-ți perspectiva atașând semnificații diferite cuvintelor sau folosind alte cuvinte.

Mintea folosește cuvinte. Când spui termeni precum dietă, greu, foame, slăbire, limitat, evitat, nepermis, la început vei avea impresia că ești cea mai puternică persoană pentru că te-ai aventurat într-o astfel de dietă. Apoi, după câteva momente, ore, zile, mintea începe să se aprindă. Deodată, o serie de gânduri te asaltează încercând să te determine să abandonezi dieta. Misiunea minții este să te protejeze chiar dacă nu ai nevoie sau nu vrei protecție, mai ales nu așa cum percepe mintea ta.

Soluția este una simplă. Are o ușoară legătură cu gândirea pozitivă, dar trece dincolo de optimism. De acum, când vrei să te apuci de o dietă, nu mai exagera și nu îi acorda mai multă importanță decât este necesar. Începe să urmezi dieta cu nonșalanță, mănâncă alte alimente și mai puțin cantitativ ca și cum ar fi ceva natural.

Dacă ieși cu prietenii, spune-le că nu ai chef să mănânci nimic greu, ci preferi o masă mai ușoară. Să spunem că te întreabă dacă ții vreo dietă, spune-le că faci un experiment ca să vezi cum funcționează corpul tău. Spune-le că vrei să îți asculți corpul mai mult pentru a vedea ce nevoi are.

Înlocuiește cuvintele care determină radarul minții tale să se activeze cu altele mai neutre sau ambigue:

  • dietă = experiment
  • greu = provocator
  • slăbire = energizare, tonifiere
  • nepermis = inadecvat pentru acest tip de experiment
  • limitat = amânat
  • evită = nu acum

Gândește-te la un fel de mâncare preferat, unul sănătos și nutritiv.

Folosește acest gând de fiecare dată când te duci la cumpărături. Spune-ți că vei prepara acest fel de mâncare când ajungi acasă așa că nu ai de ce să mai cumperi junk food. De exemplu, mie îmi plac cartofii copți și crocanți. Au reușit să înlocuiască chips-urile și cartofii prăjiți. Aici găsești mai multe idei despre cum să mănânci cartofii și să slăbești.

Numără caloriile, dar greșește numărătoarea.

Dacă intenționezi să ai o alimentație bazată pe un anumit număr de calorii, mintea va asocia acel număr cu o limită. De fiecare dată când atingi acea limită, mintea îi va comunica apoi corpului tău să stocheze tot ce vine după. În schimb, când ești sub limita calorică setată, te poți confrunta cu stres pentru că ai impresia că nu mănânci suficient.

Unul din modurile prin care îți poți păcăli mintea este să crești cantitățile de mâncare doar pe hârtie. De exemplu, când mănânci o banană mică, ia în calcul o banană mare când numeri caloriile. Astfel, numărul va crește, dar tu vei fi consumat mai puține calorii. Mintea va transmite corpului tău că ai mâncat o banană mare. La sfârșitul zilei, vei fi în deficit caloric, dar corpul tău nu va simți diferența pentru că nivelul de stres legat de număratul caloriilor nu va crește.

Junk food și factorii declanșatori

La început vorbeam despre cât de diferiți suntem. Astfel că, factorii care declanșează un comportament sunt diferiți.

Ca experiența mea, de altfel, când mă duceam la cumpărături și mă luptam mereu cu gândurile de a lua sau a nu lua înghețată, chips-uri sau băuturi energizante. Odată, am petrecut o oră plimbându-mă înainte și înapoi pe lângă mâncărurile care strigau obișnuință. A durat atât de mult pentru că acordam atenție și celorlalte gânduri: dacă iei acele alimente, nu vei avea energie, vei uita de gustul lor după numai câteva secunde, corpul tău le va cere iar și iar, chiar vrei acele alimente?, nu conțin nimic altceva decât gust, restul sunt ingrediente artificiale și promisiuni deșarte de bună-dispoziție. M-am plimbat prin supermarket până când lupta a luat sfârșit. Nu a fost nicio explozie la sfârșit, nimic care să anunțe ce parte din mine a câștigat. Deodată s-a făcut liniște. Și am ieșit din magazin. Am respirat aerul proaspăt și m-am întors acasă mai ușoară. Încă mai fac asta de câteva ori pe an.

Am vrut să împart asta cu tine înainte de a trece la factorii declanșatori. Bazându-mă pe experiența mea, există mai mulți factori declanșatori care îți pot ruina eforturile de a slăbi.

Junk food la îndemână

Fie că e vorba de casă sau de magazinul din apropiere, junk food-ul pare mereu la îndemână. Există o zicală care se potrivește de minune aici „Ochii care nu se văd, se uită”. E mult mai ușor să scapi de pofte și să renunți la junk food dacă factorul declanșator nu este vizibil. Când treci prin bucătărie sau deschizi frigiderul și îți dai seama că nu ai chef să mănânci nimic de acolo, înseamnă că nu îți este foame. Faptul că nu ai junk food prin casă te ajută să realizezi mai ușor că semnalele primite au fost interpretate greșit.

Distracție alături de prieteni

Întâmpini probleme când te întâlnești cu prietenii? Aveți mereu câte o gustare de tip junk food pe masă? Pe de o parte, vrei să te ții de plan și să slăbești. Pe de altă parte, vrei să te și distrezi fără a fi îndepărtat din grupul de prieteni. Când cineva vine cu ideea de a merge la o înghețată, nu vrei să fii exclus. Decizia ta va fi de a mânca înghețată chiar dacă tu nu vrei. Deși, adevărul este că în acele momente te vei convinge că ceea ce îți dorești e ceea ce prietenii tăi își doresc.

Tentația nu e nimic mai mult decât o alegere diferită. Alegerea tot îți aparține.

Alegerea cealaltă (de a nu mânca înghețată sau a nu lua junk food) este chiar mai tentantă. Apropo, chiar crezi că prietenii tăi nu au nimic altceva mai bun de făcut decât să caute moduri de a te ignora pentru că nu ai vrut înghețată? Dacă da, atunci știi că nu sunt prietenii tăi cu adevărat și e un lucru bun că i-ai testat.

Plictiseala și sentimentele

Când ești plictisit și ai mâncare prin preajmă, e ușor să crezi că mâncatul te va scoate din acea stare. La fel se întâmplă cu sentimentele/emoțiile. Fie că te simți trist, fericit, singur, trădat, copleșit, ți se poate părea o idee bună să mănânci. E acolo, la îndemână, ieftină, declanșează plăcere, e convenabilă și nu te judecă.

Vreau să faci un experiment și să te ții de promisiunea pe care ți-o faci. Dacă obișnuiești să mănânci când ai anumite stări de spirit, observă cum te simți după ce ai mâncat. Chiar te-a ajutat mâncarea să îți schimbi starea? Pentru cât timp? Cât durează până când ai nevoie de următoarea doză? Încă te simți la fel după ce ai mâncat? Atunci ia în considerare altă metodă de a-ți schimba starea de spirit.

Ai observat alți factori declanșatori care te fac să mănânci junk food? Împarte asta cu noi într-un comentariu. M-aș bucura să te ajut cu un sfat.

Înainte de a încheia discuția legată de trucuri mintale, mai există un truc care poate fi ceea ce lipsește din procesul de slăbit.

Pasiunea

Niciodată nu e prea târziu să îți găsești o pasiune pe care să o faci cu drag în fiecare zi. Pasiunea e acea activitate pe care o faci mereu cu dedicare. Mereu ai chef să faci ceea ce te pasionează. De fiecare dată când vrei să te oprești din a te gândi la junk food, începe să te gândești la ce îți place să faci. Sunt sigură că există ceva mai mult în tine decât dorința de a mânca alimente care nu îți hrănesc corpul.

Găsește o pasiune. Poate că nu va dura o viață, dar fă ceea ce îți place până când nu mai e plăcut pentru tine. Când nu mai găsești satisfacție în ceea ce faci, atunci e momentul să îți cauți altă pasiune. Ține-ți mintea și corpul ocupate. Astfel nu mai ai loc de supraalimentare sau alimente procesate. Așa vei avea mai mult timp pentru a face ceea ce iți place.

Ce te pasionează? Ce te face să uiți că există timp?

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Scrie un comentariu